rady dla całkowicie poczatkującego

rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez Adampio 15 kwi 2012, o 22:26

Wiam serdecznie, to mój pierwszy wpis tutaj choć zarejestowałem się jeszcze sierpniu 2011 ;)

Na razie z RK miałem kontakt na Placu Piłsudskiego podczas startu rajdu ubiegłorocznego. Decyzja żeby pojechać jest ale pewnie jeszcze nie w tym roku. Motocyklami jeździłem ponad ćwierć wieku temu czyli na studiach ale bez prawa jazdy ;-)
Już po studiach zrobiłem blisko 10000km na Jawce 50 turystycznie podczas wakacji (największe przeloty po 400km w ciągu dnia). Potem Jawka trafila do piwnicy (gdzie od ponad 15 lat stoi sobie zakonserowowana, ale może jeszcze pojeździ nią młodsze pokolenie) a ja przesiadlem się na UAZ-a, ktoremu jestem nadal wierny :D
Czyli punkt wyjścia jest taki, że nie mam ani motocykla ani prawa jazdy na onego. Prawo jazdy zrobię na 99% do końca wakacji. Problemem jest pojazd :shock:
Czy da sie kupic coś co po doprowadzeniu do ładu kwalifikowałoby na RK, za... 5000 zł.? Np. jakis dwusuw 175-250 ccm, o ile wypada jechać pierdzibączkiem na tak szacowny rajd? :mrgreen:
Kwestii "bytowych" się nie boję bo doświadczenie turystyczne mam 30 letnie (góry niskie i wysokie, kajak, żagle, rower...)
Adampio
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 sie 2011, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Piotr
Nazwisko: A.
Wpisz markę posiadanego\ulubionego motocykla: Transalp 600
gadu: 0
tlen: 0

Re: rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez Czarny 16 kwi 2012, o 09:48

Raczej odpuśc sobie dwusów.
Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, to spalanie Cię może zrujnować w takiej trasie, poza tym trwałość takiego silnika, może Cię wyeliminować z jazdy.
Za 5tys zł możesz kupić czterosówowy motocykl, którym po dokładnym serwisie spokojnie przejedziesz Rajd.
Zdajesz sobie zapewne sprawę, że dwusów oddaje moc z regóły w górnym zakresie obrotów przez co jazda nim jest agresywniejsza.
Czterosów o większej mocy i pojemności może być o wiele łatwiejszy do opanowania.
W tej kategorii cenowej przyjrzyj się:
Yamaha XJ600
Honda NTV 650
Honda CB500
Suzuki GS500
Kawasaki ER5
Są to motocykle o sprawdzonej konstrukcji, stosunkowo niedrogich i łatwo dostępnych częściach. I moim zdaniem odpowiednie na początek.
Oczywiście znalezienie niezajeżdżonego egzemplarza to podstawa, ale to bywa trudne niezależnie od modelu.
Pozdrawiam
Jestem odpowiedzialny za to co powiem, nie za to co zrozumiesz.
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 139
Dołączył(a): 16 mar 2009, o 22:55
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Rafał
Nazwisko: Czarnecki
gadu: 0
tlen: 0

Re: rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez fajerstarter 16 kwi 2012, o 13:13

do 5 tys to tylko to ci proponuję,żadnych 4 cylindrowych bo do 5 tys to kupisz złom,choć nie koniecznie ale żeby kupić 4 cylindrowy motocykl do 5tys i żby był dobry do jazdy to musiałbyś mieć dużego farta,a jednocylindrówkę do 5tys kupisz taką że bez problemu przejedziesz ten rajd
http://moto.allegro.pl/yamaha-xt-600-i2262839694.html
http://moto.allegro.pl/yamaha-xt600-xt- ... 76016.html
http://otomoto.pl/yamaha-xt-600-stan-id ... 25281.html
http://moto.allegro.pl/sprzedam-yamaha- ... 12827.html
albo taki,dołóż trochę a będziesz miał naprawdę jeden z lepszych motocykli jakie nadają się na rajd
http://otomoto.pl/yamaha-xtz-750-super- ... 24995.html
Avatar użytkownika
fajerstarter
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 01:16
Lokalizacja: warszawa
Imię: Fajer
Nazwisko: Starter
Wpisz markę posiadanego\ulubionego motocykla: HONDA VARADERO1000 honda 900rr fireblade
gadu: 7832933
tlen: 0

Re: rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez Adampio 16 kwi 2012, o 16:59

Czarny napisał(a):Suzuki GS500
Ten wygląda chyba najlepiej bo: bardzo popularny (już dawno wyrosłem z fascynowania się nietypowością
pojazdu), dluuugo porodukowany, chłodzony powietrzem, tylko po dwa zawory na cylinder oraz ten sam rozmiar felg z przodu i z tyłu. Wizualnie trochę odrzuca ta zewnętrzna rama ale "nobody is perfect" ;-)

@fajerstarter:
Czarny sugerował chyba raczej dwucylindrowce. Skoro nawet 126P i Citroen 2CV maja po dwa cylindry to ten jeden półlitrowy gar - na podobieństwo starego traktora - brzmi dosyć niepokojąca, choć prostota silnika byłąby niezaprzeczalna.
Wszystkie proponowane przez Ciebie Yamahy to terenówki, czyli coś zupełnie innego niż proponował @Czarny. Mogłbyś szerzej uzasadnić? Jak byłem te 30kg młodszy to Jawka na szosowych oponach i z duża zębatką na wyjsciu ze skrzyni wozila mnie dzielnie po Beskidzie Niskim i tylko czasem trzeba bylo dac jej ostygnąc gdy padala pod gorkę oraz wjechac do potoka i użyć patyka gdy przestrzen pomiedzy tylnym blotnikiem a oponą zabila sie dokumentnie gliną. ;)
Adampio
 
Posty: 94
Dołączył(a): 25 sie 2011, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Piotr
Nazwisko: A.
Wpisz markę posiadanego\ulubionego motocykla: Transalp 600
gadu: 0
tlen: 0

Re: rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez fajerstarter 16 kwi 2012, o 17:07

ja na pierwszy swój rajd pojechałem właśnie jednocylindrówką XT600 z 86r,kupiłem go za 3 tys zł,obeszło się bez większych awarii,wymieniłem po drodze łańcuch z zębatkami,łożysko tylnej zębatki i filtr paliwa mi się zapchał,u nas na rynku jest tak że im więcej cylindrów tym większa cena motocykla,za 5 tys kupisz dobry motocykl jednocylindrowy,dwu cylindrowy już za tą cenę kupisz w gorszym stanie,a 4 cylindrowy za 5 tys to kupisz raczej parcha a nie motocykl,dla tego radziłbym ci kupić dobry motocykl ale jednocylindrowy za tą cenę,choć GS500 to dobry i trafiony wybór,śmiało mógłbyś nim jechać,jednak ja wolę 600 jednocylindrowe enduro,taki motocykl na polu namiotowym możesz w jeden wieczór do ramy rozebrać a w nocy go złożyć i kontynuować jazdę
Avatar użytkownika
fajerstarter
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 01:16
Lokalizacja: warszawa
Imię: Fajer
Nazwisko: Starter
Wpisz markę posiadanego\ulubionego motocykla: HONDA VARADERO1000 honda 900rr fireblade
gadu: 7832933
tlen: 0

Re: rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez KOLASKA 16 kwi 2012, o 19:07

jesienią sprzedałem draga 1100 ( RK i Bałkany spoko przeleciał), wcześniej był drag 600, a jeszcze wcześniej virago 535, w przyszłym roku chciałbym dojechać do Irkucka więc nabyłem suzuki xf650 freewind, choć napalony byłem na transalpa, w grę wchodziło jeszcze bmw 650, doszedłem do tych samych wniosków co Fajer, za 5tys trafisz freewinda 97-98 rok. Niedoceniany u nas, a popularny w Niemczech, chciałem coś taniego w zakupie i w eksploatacji, sprawdzony silnik od DR 650, motorek bez istotnych wad...
KOLASKA
 
Posty: 145
Dołączył(a): 11 cze 2009, o 07:01
Lokalizacja: Choszczno
Imię: Marek
Nazwisko: Huet
gadu: 482254
tlen: 0

Re: rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez Czarny 16 kwi 2012, o 21:15

Adampio napisał(a):
Czarny napisał(a):Suzuki GS500
Ten wygląda chyba najlepiej bo: bardzo popularny (już dawno wyrosłem z fascynowania się nietypowością
pojazdu), dluuugo porodukowany, chłodzony powietrzem, tylko po dwa zawory na cylinder oraz ten sam rozmiar felg z przodu i z tyłu. Wizualnie trochę odrzuca ta zewnętrzna rama ale "nobody is perfect" ;-)

Skoro Ci się podoba pod względem technicznym to może wersja obudowana?
http://otomoto.pl/suzuki-gs-gs-500-e-M3059779.html
http://otomoto.pl/suzuki-gs-500-niezawodny-turystyk-M2954034.html
Jestem odpowiedzialny za to co powiem, nie za to co zrozumiesz.
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 139
Dołączył(a): 16 mar 2009, o 22:55
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Rafał
Nazwisko: Czarnecki
gadu: 0
tlen: 0

Re: rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez oscardelahoya 17 kwi 2012, o 07:36

XT lub transalp.
oscardelahoya
 
Posty: 172
Dołączył(a): 15 cze 2009, o 11:04
Lokalizacja: Tcyhy
Imię: Aleksander
Nazwisko: Sołtys
gadu: 3309481
tlen: 0

Re: rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez Czarny 17 kwi 2012, o 07:51

Z tym transalpem zgodziłbym się w 100% ale strasznie trzymają cenę.
Jestem odpowiedzialny za to co powiem, nie za to co zrozumiesz.
Avatar użytkownika
Czarny
 
Posty: 139
Dołączył(a): 16 mar 2009, o 22:55
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Rafał
Nazwisko: Czarnecki
gadu: 0
tlen: 0

Re: rady dla całkowicie poczatkującego

Postprzez Daro 17 kwi 2012, o 08:12

Porady , rady . A to żeby wybrać motór napisz więcej informacji.
1) jakiego typu motor Ci odpowiada .
2) czy będziesz jeżdził sam czy z pasażerem .
3) jaki masz wzrost i wagę .
Z tego co napisałeś na końcu o sobie , co robisz w czasie wolnym . Myśle że zdecydowanie powinieneś myśleć o turystycznym prostym enduro typu Yamaha XT 600, Tenere lub 660 TENERE , Suzuki DR 650 , BMW F 650 , Kawasaki KLR , Aprila Pegaso 650 , Honda 650 , Transalp czy inne podobne . Tego typu motory nie będą Cię ograniczać , tak jak Suzuki GS 500 (nie kupuj GS 500 ).
Avatar użytkownika
Daro
 
Posty: 531
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 09:39
Lokalizacja: Rębków k/Garwolina
Imię: Darek
Nazwisko: Ostolski
gadu: 0
tlen: 0

Następna strona

Powrót do PORADY I UWAGI PRAKTYCZNE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość